Indicatori anvelope: ce inseamna M+S si la ce tipuri de anvelope este intalnit - E-roti.ro

Indicatori anvelope: ce inseamna M+S si la ce tipuri de anvelope este intalnit


Orice sofer isi doreste sa circule in conditii cat mai bune de siguranta si confort, indiferent de perioada anului. Pentru ca masina sa fie mereu stabila, indiferent de conditiile de drum, este necesara utilizarea unor anvelope de calitate. Pentru multi soferi, alegerea celor mai bune solutii, din acest punct de vedere, este o provocare destul de importanta. Legea din Romania impune folosirea unor anvelope speciale pe timpul sezonului rece. Ai nevoie de anvelope de iarna sau anvelope all season, acestea fiind special concepute pentru a face fata drumurilor inghetate sau acoperite de zapada. 


Anvelopele de iarna si anvelopele all season pe care le poti gasi pe piata sunt disponibile in mai multe variante, insa cele mai performante pentru care poti opta sunt anvelopele care au inscriptionate marcajul M+S. Daca te intrebi ce inseamna M+S pe anvelope, informatiile pe care urmeaza sa le descoperi in acest articol iti vor oferi toate lamuririle necesare. Iata care este semnificatia acestor indicatori de pe anvelope si pe ce tipuri de pneuri ii poti gasi. 


Cuprins

  1. Ce inseamna M+S la anvelope - semnificatia marcajului

  2. Marcaje pentru anvelope de iarna: indicatorul M+S

  3. Marcaje pentru anvelope all season: indicatorul M+S

  4. Alte informatii despre marcajul M+S la cauciucuri


1. Ce inseamna M+S la anvelope - semnificatia marcajului

Orice sofer sau persoana interesata de autoturisme stie ca pe suprafata anvelopelor exista anumite marcaje. Unul dintre cele mai intalnite este indicatorul M+S. Litera “M“ este prescurtarea pentru cuvantul englezesc “mud“, care inseamna noroi, in vreme ce “S“ este prescurtarea cuvantului “snow“, care inseamna zapada. Asadar, M+S inseamna Mud + Snow, adica Noroi + Zapada. In cazul anvelopelor, simbolul M+S indica faptul ca acestea au fost fabricate special pentru suprafetele acoperite de zapada sau noroi.


Marcajul M+S reprezinta un element obligatoriu pentru toate tipurile de anvelope care pot fi folosite in Romania, pe timp de iarna. Folosirea anvelopelor speciale pe timp de iarna este obligatorie, in vederea asigurarii unor conditii de deplasare care sa nu puna in pericol niciun participant la trafic. 


Pe langa M+S, autoritatile din Romania accepta si alte variante de marcaj in care sunt combinate cele doua initiale. Sunt acceptate si inscriptiile de tip M&S sau M.S. Chiar daca este obligatoriu ca anvelopele folosite pe timp de iarna sa aiba acest simbol inscriptionat pe suprafata lor, nu orice anvelopa cu marcajul M+S este o anvelopa de iarna. 


2. Marcaje pentru anvelope de iarna: indicatorul M+S


Anvelopele de iarna sunt utilizate de majoritatea soferilor din Romania, pe parcursul sezonului rece. Acestea reprezinta cea mai sigura varianta si inlocuiesc anvelopele de vara atunci cand vremea incepe sa prezinte conditii specifice iernii. Exista mai multe tipuri de marcaje pe anvelope, atunci cand este vorba despre cele de iarna, dar indicatorul M+S este obligatoriu sa fie prezent. 


Din punct de vedere legal, sunt obligatorii anvelopele de iarna atunci cand pe carosabil incepe sa apara polei sau zapada. De regula, in Romania, anvelopele de iarna incep sa fie utilizate la inceputul lunii noiembrie. Marcajul M+S marcheaza faptul ca pneurile sunt potrivite conditiilor de drum nefavorabile deoarece:


  • au profiluri in banda de rulare mai mari decat cauciucurile de vara. Acest lucru contribuie la indepartarea rapida a noroiului si a zapezii de pe suprafata pneurilor;

  • pe intreaga suprafata de rulare, anvelopele cu marcajul M+S sunt crestate adanc, ceea ce faciliteaza o mai buna tractiune pe sosele. 


Foarte importanta, pe timpul sezonului rece, atunci cand carosabilul poate sa fie acoperit de polei sau de zapada, este capacitatea de franare a autoturismului. Anvelopele de iarna sunt excelente, din acest punct de vedere. Ele asigura si o tractiune foarte buna la temperaturi scazute, fiind produse din materiale flexibile. 


In acelasi timp, anvelopele de iarna nu trebuie sa fie utilizate pe timpul sezonului de vara, deoarece caldura afecteaza grav materialul din care sunt produse aceste pneuri. Ele se vor inmuia la temperaturi mai mari de 7 grade Celsius si se vor uza in ritm accelerat. 


M+S reprezinta marcaje obligatorii pentru anvelopele de iarna, dar ele sunt prezente si pe alte tipuri de pneuri. Ceea ce diferentiaza cu adevarat un set de anvelope concepute special pentru iarna sunt simbolurile inscriptionate dupa semnul M+S sau alternativele M.S ori M&S. Este vorba despre simbolul fulgului de zapada si al celor trei piscuri de munte sau 3PMSF. 


Acest simbol dovedeste ca anvelopa in cauza a fost testata in conditii meteo extreme de iarna si beneficiaza de avizul producatorului pentru a fi folosita pe timpul anotimpului rece. La fel ca M+S, si 3PMSF este un acronim pentru expresia 3 Peak Mountain Snowflake. Combinatia celor doua marcaje de pe anvelope se regaseste inscriptionata pe partea laterala a unui pneu. 


Asadar, este suficient ca anvelopele sa aiba inscriptionat marcajul M+S, pentru a putea fi utilizate in conditii de legalitate in Romania, pe parcursul iernii. Cel mai mare nivel de siguranta este garantat, insa, doar de cauciucurile pe care este inclus si simbolul 3PMSF. Acestea ofera aderenta foarte buna la drumurile cu noroi, zapada, gheata si polei. 


3. Marcaje pentru anvelope all season: indicatorul M+S

Un caz aparte in lumea anvelopelor este reprezentat de cel al pneurilor all season. Acestea au particularitati care le fac sa poata fi utilizate si in timpul verii, dar si pe parcursul iernii. Soferii sunt atrasi de posibilitatea de a utiliza cauciucuri all season, deoarece acestea nu necesita a fi schimbate la venirea iernii sau a verii.



Aceasta continuitate in utilizare te poate scuti, ca sofer, de o multime de griji. Fiecare set de anvelope specific unui sezon trebuie sa fie depozitat in conditii de siguranta, atunci cand nu este montat pe masina. Aceasta operatiune presupune sa ai la dispozitie un spatiu de depozitare si echipamente optime de protectie. 


Totodata, schimbarea cauciucurilor in mod periodic poate sa presupuna un efort financiar, daca alegi sa o faci la un service. Anvelopele all season te scapa de griji si iti ofera o solutie valabila pe tot parcursul anului. Per total, este mai ieftin sa ai cauciucuri all season decat si anvelope de vara si pneuri de iarna. 


La fel ca anvelopele de iarna, si cauciucurile all season sunt inscriptionate cu marcajul M.S, M+S sau M&S. Prin prisma acestui fapt, ele sunt acceptate prin lege pentru a fi utilizate si pe timp de iarna. Mai mult decat atat, exista marcaje pe anvelope all season si de tip 3PMSF. 


Desi ele se incadreaza in standardele necesare pentru a putea fi folosite iarna, cauciucurile all season nu garanteaza siguranta si performantele pe care le ofera cauciucurile de iarna. Ele dispun de un numar mult mai mic de striatii (500, in comparatie cu pana la 2000, cat au cele de iarna), ceea ce nu le permite sa aiba aceeasi aderenta. 

4. Alte informatii despre marcajul M+S la cauciucuri

Acestea sunt informatiile pe care trebuie sa le stii despre cele mai importante marcaje de anvelope auto pentru pneurile de iarna si cele all season. Marcajul M+S indica faptul ca un cauciuc poate fi folosit pe parcursul sezonului rece, indiferent in ce categorie se incadreaza. Soferii interesati de ce inseamna M si S la anvelope de iarna si all season au fost interesati si de alte elemente legate de subiect:


Exista si anvelope de vara cu marcajul M+S?


In mod surprinzator, raspunsul este unul pozitiv. Inscriptia M+S se intalneste si in cazul anvelopelor de vara, insa acestea nu sunt utilizate in Romania, ci doar in tarile cu clima mai blanda. Pentru a putea sa folosesti anvelope de vara cu marcaj M+S, este necesar ca temperaturile sa nu scada niciodata sub valoarea de 7 grade Celsius. Anvelopele de vara sunt rigide si nu garanteaza aderenta pe suprafete precum cele acoperite de noroi, zapada si gheata sau pe carosabilul de tip pavaj. 



Cum se intretin corect anvelopele cu marcaj M+S?


Intretinerea acestor pneuri nu este foarte complicata, avand in vedere ca ea poate sa garanteze o rezistenta foarte indelungata cauciucurilor. Este necesar sa te asiguri ca, atunci cand sunt montate, anvelopele sunt echilibrate si aliniate corespunzator. De asemenea, trebuie sa verifici constant presiunea din pneuri, mai ales iarna. 


Temperaturile scazute din timpul sezonului rece pot provoca scaderea presiunii. Drumurile efectuate cu anvelope a caror presiune este scazuta vor determina uzura acestora si vor avea un impact negativ asupra manevrabilitatii autoturismului. Nu in ultimul rand, anvelopele cu marcaj M+S trebuie sa fie depozitate foarte bine, atunci cand nu sunt utilizate. 


Mai specific, trebuie sa depozitezi cu foarte mare grija anvelopele de iarna in timpul verii. Trebuie ca acestea sa fie ferite de actiunea razelor soarelui si de alte surse de caldura puternica, pentru a evita deformarile si uzura prematura. De asemenea, anvelopele trebuie sa fie depozitate in stare perfecta de curatenie si departe de orice sursa de umezeala. 


Exista cauciucuri fara marcaj M+S?


Sigur ca da. Exista foarte multe modele de cauciucuri care nu au marcajul M+S inscriptionat. Acest marcaj nu este obligatoriu pentru orice fel de anvelopa. El doar indica acele anvelope care pot fi utilizate pe timpul iernii, in mod legal. Majoritatea anvelopelor de vara utilizate in Romania nu dispun de marcajul M+S. Cu toate acestea, daca le alegi pe cele potrivite pentru modelul tau de la o anumita marca auto, poti beneficia de performante foarte bune pe timpul sezonului cald. 


Ce alte marcaje mai pot exista pe anvelope, in afara de M+S? 


Pe langa marcajul M+S sau alternativele M.S., M&S sau chiar MS simplu, pe suprafata unei anvelope mai exista marcajul 3PMSF, dar si alte elemente. Poti gasi pe o anvelopa codul care indica latimea in milimetri, codul DOT, indicele de viteza, indicele de sarcina, indicatorul RF, pentru anvelopele ranforsate, sau indicatorul RFT, pentru anvelopele runflat. Exista si alte inscriptii, in functie de producator si de specificul fiecarui sortiment de anvelopa in parte. 



S-ar putea interzice anvelopele all season pe timp de iarna?


Utilizarea anvelopelor all season este posibila pe tot parcursul anului, fara niciun fel de restrictii din punct de vedere legal. Desi ele nu garanteaza aceleasi conditii de siguranta si performanta pe timpul sezonului rece cum o fac cauciucurile de iarna, sunt, totusi, suficient de sigure. Reprezentantii Registrului Auto Roman au dezmintit posibilitatea ca acest tip de anvelope sa nu poata fi utilizate in timpul perioadei de iarna. Asadar, ramane valabila regula conform careia anvelopele de iarna si anvelopele all season cu marcaj M+S pot fi folosite, legal, pe timpul iernii. 


Acestea sunt explicatiile detaliate referitoare la ce inseamna M+S la anvelope. Marcajul simbolizeaza faptul ca un set de anvelope a fost testat in conditii de noroi si zapada, iar rezultatele au fost unele pozitive. Poti utiliza, pe parcursul sezonului rece, atat anvelope all season, cat si anvelope de iarna, daca sunt inscriptionate cu marcajul M+S sau cu alternativele MS, M&S sau M.S. 


Alege sa investesti in anvelope de calitate, oferite de producatori de top, precum sunt cele din gama pe care magazinul nostru online ti-o pune la dispozitie. Intretine-le in mod corect si depoziteaza-le in conditii optime, iar performantele si durabilitatea vor fi garantate! 



Sursa foto: Pexels.com

Autor: E-Roti.ro
Publicat 27/03/2022 12:09
Alte știri care te-ar putea interesa
Tractiune integrala - Ce este tractiunea integrala si ce trebuie sa stii despre masinile 4x4
Iarna se apropie si, daca nu detii deja un vehicul cu tractiune integrala, probabil ca te simti presat sa cumperi unul. Reclamele pentru masini, prietenii, familia, vecinii bine intentionați... toti iti vor face, in moduri subtile, aceasta sugestie.
Profilul anvelopelor de iarna - Importanta acestuia pentru siguranta in timpul deplasarii
Profilul anvelopei este alcatuit din mai multe elemente precum: striatii, flancuri si blocuri, dar si martorul de uzura. Denumita si banda de rulare, profilul unei anvelope este partea cauciucului care face contact cu solul in momentul deplasarii si ofera masinii stabilitatea necesare pe carosabil.
Sens rotatie anvelope - importanta intelegerii sensului de rulare si impactul acestuia asupra performantei masinii
Sensul de rotatie nu este doar o formalitate, ci o variabila cruciala care influenteaza modul in care vehiculul nostru raspunde la comenzi, stabilitatea in viraje si chiar eficienta consumului de combustibil
Produse recomandate
Newsletter

NEWSLETTER

Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season. O data cu abonarea puteti primiti si actualizari de piata in legatura cu anvelopele si jantele

maestro logo
mastercard logo
visa debit logo
visa logo