Uzura anvelopelor in interior - ce trebuie sa stie toti soferii pentru siguranta lor?


Uzura anvelopelor este cauzata din mai multe motive si este un cod rosu pentru schimbarea lor. Daca ignori semnele deteriorarii cauciucurilor, atunci afla ca tu si colegii din trafic veti fi intr-un pericol serios. Cauciucurile deteriorate scad performanta autoturismului, si consuma mult mai mult combustibil. 


Ramai la urmatorul articol ca sa afli din ce cauza se uzeaza anvelopele si cum poti preveni deterioararea acestora. 


Cuprins

  1. Uzura anvelopelor in interior - care sunt cele mai frecvente cauze pentru deteriorarea cauciucurilor?

  2. Cum sa previi uzura anvelopelor - sfaturi si sugestii pentru siguranta ta! 


1. Uzura anvelopelor - care sunt cele mai frecvente cauze pentru deteriorarea cauciucurilor?



Un sofer care se respecta se documenteaza despre toate aceste aspecte importante legate de pericolele pe care le poate crea cauciucurile degradate, respectiv despre durata de viata a anvelopelor. Dar in primul si in primul rand, trebuie sa stie din ce motiv se ajunge intr-o astfel de situatie, asa ca iata care sunt cele mai des intalnite situatii cand vine vorba de uzura anvelopelor:




Daca rotile masinii nu sunt aliniate corect, atunci pot provoca uzura pe interior din cauza faptului ca se izbesc puternic de gropile de pe sosea. Iti poti da seama de acest lucru atunci cand conduci pe un drum plat si masina se trage dintr-o directie in alta. Acesta este primul si cel mai des intalnit motiv pentru care se uzeaza cauciucurile in interior. 




Camberele masinii se refera la unghiul de curbare a rotilor care permite anvelopelor sa ramana fixe pe drum. Daca rotile nu sunt aliniate cum trebuie, atunci autovehiculul va avea doua tipuri de unghi de cambrare: unghi pozitiv si unghi negativ. Unghiul de cabrare negativ se refera la inclinarea rotilor de pe partea superioara spre interior si partea inferioara spre exterior, rezultand astfel uzura interioara a anvelopei. Unghiul de cambrare negativ este in regula doar daca este fabricat in acest mod, daca nu, atunci vei avea cateva probleme in timpul condusului:




Camberul negativ este una dintre cele mai des intalnite probleme la uzurea anvelopelor, pentru ca rotile nu sunt aliniate intr-un mod corect si se impinge de sosea cu toata greutatea masinii. 



Daca vei ajunge in situatia in care o sa auzi un sunet ingrijorator de la suspensia masinii, mai ales cand treci printr-o groapa, atunci cel mai probabil rotile vehiculului s-au uzat, iar acest lucru duce la deterioarea cauciucurilor in interior. Uzarea rotilor poate sa fie, de asemenea, din cauza alinierii lor gresite. 


In plus, din cauza utilizarii excesive a vehiculului, articulatiile sferice reduc miscarea lor pe roata si cauzeaza uzura in partea interioara a anvelopelor. Daca masina se intoarce singura la stanga sau dreapta atunci cand treci pe un drum cu mai multe denivelari, vei sti ca articulatiile sferice ale masinii sunt uzate. 

 



Daca tirantii nu sunt unsi in mod regulat si adecvat, atunci anvelopele se pot uza extrem de rapid si usor. Tirantii au rolul de a tine rotile stabile si de a asigura ca anvelopele din fata au aceeasi viteza de rotire, asa ca trebuie unse la fiecare schimbare de ulei. 


Tirantii conecteaza rotile masinii cu componentele de suspenise a autoturismului pentru ca masina sa poata vira in mod regulat. Daca ele se strica, atunci nu vor tine anvelopele intr-un mod stabil, rezultand astfel uzura interioara a cauciucurilor. De aceea, trebuie sa ai mare grija la drumurile accidentate si la limita de viteza, pentru ca toate aceste aspecte contribuie la deteriorarea tirantilor. 



2. Cum sa previi uzura anvelopelor - sfaturi si sugestii pentru siguranta ta!


Din fericire, pentru orice problema exista o solutie si daca stii de dinainte cum sa previi uzura anvelopelor, atunci vei fi in siguranta pe drum. 



Este extrem de important sa-ti aliniezi rotile, pentru a te asigura ca anvelopele vor avea o durata de viata mai mare. Daca rotile masinii nu sunt echilibrate corespunzator, risti sa ai probleme cu unghiul de cambra, cu deteriorarea arcurilor si cu uzarea articulatiilor sferice. Trebuie sa verifici daca rotile sunt aliniate corect atunci cand faci tranzitia de la anvelope de iarna la anvelope de vara, sau invers, si daca sunt aliniate, atunci este de ajuns sa mai mergi la verificare odata la doi ani. Daca din intamplare, rotile au ajuns in contact cu ceva puternic si masiv, atunci trebuie sa duci masina la verificare cat de repede poti. 




Majoritatea soferilor cel mai probabil nu au auzit de aceasta metoda, dar este necesar sa rotesti anvelopele odata la sase luni. Ce inseamna asta mai exact? Inseamna ca trebuie sa schimbi anvelopele din fata cu cele din spate, pentru ca se stie ca cele din fata se uzeaza mult mai repede. Dupa ce ai rotit anvelopele, trebuie sa le aliniezi cum trebuie. Aceasta metoda este importanta pentru ca benzile de rulare a anvelopelor sa fie uniformizate. 



Componentele masinii pot cauza daune serioase daca sunt uzate si nu sunt reparate la timp. Pe langa faptul ca vor uza anvelopele in partea din interior, pot incetini viteza masinii si pot provoca daune chiar si ireparabile. Concluzia este ca, trebuie sa duci masina neaparat la un mecanic auto. 


Odata ce ai observat ca starea anvelopelor se inrautateste, trebuie sa le duci neaparat la reparat, pentru ca problema nu va disparea de la sine. Neglijenta te va costa foarte mult financiar si va costa si starea masinii tale, la fel si a sigurantei pasagerilor. 


Sursa foto: Unsplash.com, Flickr.com, Freepik.com



Publicat Marţi - 11 ianuarie
Newsletter

NEWSLETTER

Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season. O data cu abonarea puteti primiti si actualizari de piata in legatura cu anvelopele si jantele