Presiunea roților: toate informațiile pe care trebuie să le știe șoferii - E-roti.ro

Presiunea roților: toate informațiile pe care trebuie să le știe șoferii

   

Pentru orice șofer, întreținerea roților este una dintre cele mai importante responsabilități pe care le poate avea. Acest lucru ajută atât la siguranța ta și a familiei tale, cât și la reducerea costurilor. Dacă vrei ca penurile tale să aibă parte de cel mai bun tratament și să funcționeze întotdeauna la parametrii optimi, atunci trebuie, în primul rând, să ai grijă de presiunea roților. 

   

Dacă vei conduce presiunea pneurilor neajustată corespunzător, te vei expune atât pe tine cât și pe pasageri unor riscuri importante. Consecințele pot fi cu adevărat grave: presiunea anvelopelor care nu a fost verificată poate să cauzeze accidente rutiere grave. O presiune în pneuri nepotrivită poate să ducă la uzarea rapidă a cauciucurilor și va aduce și o tracțiune mai slabă, ceea ce va reduce și eficiența folosirii combustibilului.

   

De asemenea, dacă nu știi ce presiune se bagă în roți de obicei, vei risca să ai anvelope care vor fi mult prea umflate, iar acestea vor fi vulnerabile în deteriorării inevitabile provocată de carosabil. Drept urmare, vei avea un rulaj mai greoi. Nu trebuie niciodată să subestimezi importanța presiunii cauciucurilor așa că citește mai departe pentru a afla informații extrem de importante. 

   

Cuprins

   

  1.    
  2. Presiunea roților: ce trebuie să faci pentru a face o verificare?
  3.    
  4. Presiunea roților: cum știi care este cea corectă?
  5.    
  6. De ce se modifică presiunea roților și ce poți face?

   

 1. Presiunea roților: ce trebuie să faci pentru a face o verificare?

   

Indiferent că tu folosești anvelope de iarnă sau anvelope de vară, trebuie să știi întotdeauna că presiunea roților este cea corespunzătoare. Trebuie să ții cont de faptul că există mai multe feluri de instrumente pe care tu le poți utiliza ca să verifici presiunea în pneuri.

   

  •    
  •        

    Manometre digitale - sunt cele care afișează numerele pe un ecran;

       
  •    
  •        

    Manometre de presiune cu glicerină - acestea vor prezenta un cadran numerotat cu niște limbi asemănătoare cu cele ale ceasului;

       
  •    
  •        

    Manometre de tip stilou - acestea vor avea o tijă care seamănă cu o riglă obișnuită iar aceasta va aluneca și va ieși dintr-un manșon pentru a putea măsura presiunea aerului.

       

   

Este foarte important să pui manometrul în tija supapei și să te asiguri ulterior că acesta va fi etanșat uniform pe supapă. Va fi nevoie de fermitate. Dacă vei utiliza un manometru de tip stilou, atunci trebuie să citești numărul de pe indicator. încearcă să nu repeți procesul de verificare a presiunii pentru că există mereu riscul să scoți aerul din pneuri. 

   

 2. Presiunea roților: cum știi care este cea corectă? 

   

Având în vedere cât de important este ca tu să ai grijă de anvelopele tale, dacă vrei să circuli în siguranță, este esențial ca tu să știi care este nivelul optim de aer în pneurile tale. în primul rând, trebuie să știi că acest lucru se măsură în kilograme pe inch pătrat sau PSI. în general, presiunea recomandată este una cuprinsă între 30 și 35 PSI.

   

Dacă vrei să afli care este presiunea roților la care ar trebui să te raportezi, ar trebui să afli care este recomandarea producătorului anvelopelor sau a mașinii tale. Acest lucru se va afla în cele mai multe cazuri pe o etichetă în mașină. Această etichetă poate să fie plasată în diverse locuri, în funcție de ce decizie a luat producătorul. Ea poate să apară pe lateralul ușii sau chiar în torpedou. Această etichetă îți va oferi recomandări clare pentru anvelopele din față și din spate, dar și pentru cea de rezervă. Respectă cu sfințenie aceste informații.

   

De asemenea, poți să afli despre presiunea optimă a roților și din cartea mașinii - acolo vei găsi toate informațiile relevante despre autovehiculul tău. 

   

Trebuie să iei mereu în calcul faptul că roata de rezervă poate să aibă și ea probleme cu presiunea. Ia în calcul faptul că roata de rezervă este cea care poate să fie salvatoare atunci când te vei afla în situații dificile. Vei dori ca ea să fie “în cea mai bună formă”. Pentru asta este nevoie să ai grijă de ea. Fă verificări constante. Chiar și după ce ai înclouit anvelopele, ține cont că aceleași recomandări privind presiunea se vor aplica și la cele noi, dacă au aceeași mărime. Dacă aceste cauciucuri vor fi mai mari decât modelele de stoc și ai anumite dubii privind nivelul presiunii, cel mai bine ar fi să verifici peretele lateral al cauciucului și astfel vei găsi nivelul maxim de PSI admis.

   

Recomandările privin presiunea s ebazează pe citirile care au fost produse de un manometru de presiune. Este bine să o verifici dimineața sau să aștepți măcar două ore după ce ai folosit mașina. Astfel, vei oferi destul timp anvelopelor să se răcească.

   

 3. De ce se modifică presiunea roților și ce poți face? 

   

Condițiile meteorologice, mai ales când vine vorba de temperaturi extreme ca cele din vară sau iarnă, pot să influențeze presiunea în pneuri. Vremea poate să aducă o fluctuație importantă între temperaturi, între zi și noapte. Aceste modificări de temperatură pot să determine pneurile să piardă din presiune atunci când aerul din iterior si va extinde și se va contracta, iar acest lucru se va vedea pe bordul mașinii tale. 

   

Acest lucru nu înseamnă, însă, că există o problemă serioasă cum ar fi o pană. în timp ce nivelurile de temperatură se vor schimba, la fel o va face și presiunea aerului din anvelope.

   

Situația este similară cu cea în care vei conduce cu o viteză sporită pentru o perioadă mai lungă: cauciucul tău se va încălzi iar aerul din el se va extinde și va crește astfel presiunea. Toamna, când temperaturile se situează între 10 și 20 grade ziua și scad noaptea până la cinci grade, ar fi indicat să verifici mai des presiunea.

   

Dacă temperatura de afară scade sub șapte grade Celsius sau există condiții nefavorabile în general, ste indicat să verifici și să mărești presiunea din cauciucuri  pentru că aerul rece scade volumul. Mai mult decât atât, dacă vei transporta multe bagaje atunci orice va depăși greutatea mașinii va afecta presiunea și va trebui să suplimentezi aerul din pneuri ca să nu riști să aibă loc o aplatizare.

De asemenea, este bine ca la drumuri lungi pneurile să fie mai umflate ca să ai o tracțiune bună. Astfel cauciucurile nu se vor uza și nu vei consuma la fel de mult carburant.

   

Totuși, doar să știi presiunea recomandată nu este suficient. Trebuie să fii sigur că vei verifica anvelopele constant. Experții recomandată să ai grijă să verifici pneurile înainte de fiecare drum lung, însă realist vorbind, ar fi bine să faci asta măcar o dată pe lună.

   

Èšine cont că trebuie să aibă loc o verificare mai deasă a presiunii când este toamnă sau iarnă. Atunci temperaturile vor fi mai mici și condițiile meteorologice vor varia serios, ceea ce va face ca și pneurile să piardă rapid aer. De obicei, o anvelopă va câștiga sau va pierde măcar un PSI pentru fiecare schimbare de 10 grade a temperaturii. Astfel, dacă vei avea o scădere de 30 de grade, ai putea să pierzi 3 PSI într-o noapte. Dacă anvelopele erau deja într-o stare departe de ideală, vei putea avea probleme serioase cu direcția sau ai putea chiar rămâne în pană.

   

sursă foto: unsplash.com

   

   

   

   

   

   

   

Autor: E-Roti.ro
Publicat 11/03/2022 19:26
Alte știri care te-ar putea interesa
Servodirectia - ce inseamna si de ce se blocheaza servodirectia
Pentru a controla directia, soferul exercita forta asupra volanului, iar acesta transmite catre roti comenzile dorite. Exista un sistem special, secundar, care usureaza controlul unei masini, indeosebi la viteze mici. Este vorba despre servodirectia autoturisumului.
Tractiune integrala - Ce este tractiunea integrala si ce trebuie sa stii despre masinile 4x4
Iarna se apropie si, daca nu detii deja un vehicul cu tractiune integrala, probabil ca te simti presat sa cumperi unul. Reclamele pentru masini, prietenii, familia, vecinii bine intentionați... toti iti vor face, in moduri subtile, aceasta sugestie.
Runflat: ce inseamna aceasta caracteristica a anvelopelor + punctele tari si punctele slabe
Anvelopele reprezinta un subiect de interes pentru orice sofer care vrea sa circule cu masina lui in conditii de maxima siguranta si de confort deplin. O categorie speciala este cea a anvelopelor runflat. Acest termen este intalnit in tot mai multe discutii, insa pentru multi oameni inca este neclar ce inseamna.
Produse recomandate
Newsletter

NEWSLETTER

Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season. O data cu abonarea puteti primiti si actualizari de piata in legatura cu anvelopele si jantele

maestro logo
mastercard logo
visa debit logo
visa logo